Povratak prve moderne skulpture u fontani
Mnogi Čačani sećaju se prve moderne skulpture u fontani koja je od 1959. godine stajala ispred zgrade Pošte u centru grada. Početkom devedesetih demontirana je i premeštena, a na njeno mesto postavljen je spomenik velikom vojskovođi, vojvodi Stepi Stepanoviću. Pošto je pre petnaestak godina skulptura iz fontane izvaljena uselila se u depo Umetničke Galerije ''Nadežda Petrović'', čije je vlasništvo. Galerija je povodom dvadeset godina od smrti poznatog vajara Oskara Berbelje, koji je svojim radom i umetničkim delima zadužio Čačak, pokrenula inicijativu za povratak ''Devojčice'' u javni prostor.
Vajar Oskar Berbelja prvi je školovani vajar iz Čačka i jedno je od najvažnijih imena na umetničkoj mapi tog grada. Završio je akademiju u Beogradu na odseku za primenjeno vajarstvo i autor je brojnih umetničkih dela, uglavnom u kamenu i staklu. Galerija ''Nadežda Petrović'' poseduje 13 skulptura dobijenih na poklon od ovog umetnika, naglašavaju iz ove kulturne ustanove, objašnjavajući da su još davnih šezdesetih godina u dvorištu Galerije postavljene dve, a od 2010.godine u Gradskom parku tri skulpture. Oskar Berbelja je uradio i unutrašnje uređenje zgrade Doma kulture i reljef „Puž“ po kome je zgrada prepoznatljiva, a koji čačanski Dom kulture koristi kao svoj logotip.
Foto: UG ''Nadežda Petrović'' Čačak
Povodom dvadeset godina od smrti vajara Oskara Berbelje (1921-1999), Umetnička galerija ''Nadežda Petrović'' Čačak priredila je monografiju o umetniku, a fontana ''Devojčica'' ponovo je našla svoje mesto u centru grada, sada na rekonstruisanom platou.
Foto: UG ''Nadežda Petrović'' Čačak
''Nastavićemo da i u budućnosti oplemenjujemo javne površine u gradu koji neguje kulturu na umetničku porodicu Berbelja'' rekao je Branko Ćalović, direktor Galerije ''Nadežda Petrović''. Spomenik četiri vere delo je Oskarovog oca Frančeska, kao i spomenik na Gradskom groblju Stepi Stepanoviću koji je uradio po nacrtima Ivana Meštrovića.
Podatak da je jedan deo današnjeg čačanskog javnog preduzeća ‘’Gradsko zelenilo“ faktički proizašlo iz kamenorezačke radionice Oskarovog oca Frančeska Berbelje takođe govori u prilog tome da grad i ustanove kao što su Galerija i Dom kulture na neki način imaju obavezu podsećanja na višedecenijski uspešan skulptorski rad i njegov angažman na doprinosu modernom uređenju javnih gradskih prostora, ali i na kamenorezačku radionicu Oskarovog oca i na celu porodicu Berbelja, ističu u Umetničkoj Galeriji ''Nadežda Petrović'' u Čačku.